حقه های فیسبوکی که باید از آنها حذر کرد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ :
بازدید : 851
نویسنده : HCW

حالا که فیسبوک بیش از یک میلیارد کاربر دارد، باید توجه داشت که بستری مناسب برای میلیارد ها حقه ها و دروغ هم هست. متاسفانه پست های دروغین و کلاهبردارانه زیاد هستند و با یک کلیک، حساب های کاربران را محلی برای ادامه رشد و شیوع خود می یابند.

 

فعالیت های فریبکارانه قرار نیست جایی بروند. در اصل این گونه اقدامات در حال افزایش اند و حقه های موجود در فضای رسانه های اجتماعی، 53 درصد این نوع فعالیت های فریبکارانه در سال 2012 را به خود اختصاص داده اند.

 

ما نمونه هایی از این حقه های فیسبوکی را در ادامه مطلب با شما مرور می کنیم، همراه ما باشید.

لایک کسب و کار من است  

 حقه های فیسبوکی که باید از آنها حذر کرد

اگر انجمن های هکرها را نگاهی بکنید، پر هستند از روش های جمع آوری لایک های بیشتر در فیسبوک. در اینجا به هیچ فرد خاصی حقه زده نمی شود، پس فایده آن چیست؟ باید بدانید هر چقدر هم که لایک های فیسبوک به نظر ساده رسند، بسیاری از بازاریابان دنبال لایک های بیشتر و بیشتر هستند و از هیچ کاری برای جمع آوری شان دریغ نمی ورزند.

 

روش کار ساده است: عده ای با ساختن یک صفحه در فیسبوک که محصول، بازی، خدمت یا هر چیز دیگری را ترویج می کند تا جایی پیش می روند که ادعا می شود برند اصلی واقعاً از این صفحه حمایت می کند و پشت ماجرا است. شاید صفحاتی را دیده باشید که محصولی -مثلاً تلفن هوشمند یک شرکت- را جایزه می دهند و در عوض از شما به اشتراک گذاری و لایک کردن طلب می کنند. صاحب صفحه جعلی با این کار برای صفحه اش طرفدار جمع می کند. و بعد چه؟ فایده اش چیست؟

 

بگذارید بگوییم بسیاری از بازاریابان، آن بیرون دنبال صاحبان این صفحه ها می گردند تا با پرداخت رقم 1000 دلار به ازای هر 100 هزار دنبال کننده، یک صفحه با کلی طرفدار را مال خود کنند.

 

فیسبوک به ازای هر به اشتراک گذاری، یک دلار به این کودک گرسنه کمک می کند  

 حقه های فیسبوکی که باید از آنها حذر کرد

سوء استفاده از احساسات انسانی به راحتی باعث می شود آدم ها دست در جیب شان کرده و خرج کنند. حقه هایی با ماسک خیرخواهانه، مثلا به اشتراک گذاشتن عکس یک کودک قحطی زده، همراه با این ادعا که با هر به اشتراک گذاری عکس، فیسبوک یک دلار به خیریه کمک خواهد کرد، بسیار رایج شده اند.

 

فیسبوک شاید خیراندیش باشد ولی هرگز اختصاص این همه پول به کارهای خیریه را به انتخاب کاربرانش واگذار نمی کند. مطمئن باشید این شرکت پول زیادی دارد و هر زمان که لازم ببیند، به فعالیت های خیریه ای که خودش تشخیص بدهد، اختصاص می دهد.

 

اما این حقه که با یک عکس تصادفی از اینترنت و به اشتراک گذاری غیر اخلاقی آن در فیسبوک پیاده می شود، می تواند برای فرستادن ترافیک اینترنتی به یک سایت یا صفحه فیسبوک به کار رود، روشی سریع و موثر.

 

صفحات جعلی ستاره های دنیای هنر  

 حقه های فیسبوکی که باید از آنها حذر کرد

این روش هم فراگیر شده و ستاره های عالم هنر و افراد شناخته شده باید نگران اکثر محیط های اجتماعی باشند زیرا کسانی هستند که در لباس این افراد فرو می روند و طرفداران شان را تیغ می زنند.

 

یکی از این موارد ماه گذشته پیرامون جوئل اوستین رخ داد که دیدگاه های او به غلط انعکاس یافته بودند. او نویسنده و رییس کلیسای لیک وود در هیوستون است، و سازنده صفحه جعلی از "بی ایمانی" او خبر داده بود. البته کار در همینجا متوقف نمی شود. چنین مواردی معمولا با درخواست های فریب دهنده هم همراه می شوند. درخواست های دوستی، پیشنهادهای دوستی، درخواست اهدای پول و غیره.

 

در چنین مواردی بسیاری از ستارگان و افراد شناخته شده می توانند در سایت های شخصی شان، از داشتن یا نداشتن حساب در شبکه های اجتماعی سخن بگویند که این می تواند مرجع طرفداران شان باشد.

 

صفحه جعلی تایید حساب کاربری  

 حقه های فیسبوکی که باید از آنها حذر کرد

 فیسبوک درخواست تایید حساب را برای شما ایمیل نمی کند ولی حقه بازهای اینترنتی با شبیه سازی چنین ایمیل هایی سعی در فریب کاربران دارند.

 

هشدارهای دروغین درباره ویروس  

یکی از خوبی های شبکه های اجتماعی، امکان پخش شدن محتواها به صورت شیوع عام است ولی این در عین حال یک نقطه ضعف هم هست. این آتش سرکش می تواند کامپیوترهای زیادی را آلوده کند و بعضی افراد دقیقاً از همین نگرانی استفاده می کنند.

 

یکی از جدید ترین موارد در این زمینه هشداری جعلی نسبت به ویروسی شدن کامپیوتر کاربر بوده. در این هشدار از او خواسته می شده که برای یافتن ویروس Archive (Windows Live) به جستجو و اسکن بپردازد. نکته خبیثانه در این جستجو، این بوده که کاربران در نهایت به این سمت سوق داده می شده اند که یک آنتی ویروس مناسب را در اینترنت جستجو کنند و با این جستجوی هدفمند، تعداد زیادی آنتی ویروس جعلی نیز در مقابل آنها قرار می گرفته.

 

البته خوشبختانه الآن صفحه نتایج جستجو با پیامی درباره دروغ بودن ادعای Archive (Windows Live) به کمک کاربران می آید و افراد به دروغ بودن کل ادعا، واقف می شوند. ولی تهدیدات مشابه، همچنان وجود دارند.




:: برچسب‌ها: فيسبوك-هك-ترفند فيسبوك-اموزش فيسبوك ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: